Porady dla kientów

Bardzo często błędnie klienci firm pozycjonerskich myślą, że wystarczy im pozycjonowanie kilku fraz które sami wymyślą i zlecą pozycjonerowi. Jest to założenie z góry błędne i może być skuteczne głównie przy budowie marki strony internetowej. Jeśli chce się zwiększyć sprzedaż lub zdobyć użytkowników serwisu internetowego liczy się tak zwana konwersja. Konwersja to efekty w postaci wzrostu liczby zamówionych towarów w sklepie który prowadzi państwa firma, lub wzrost liczby zarejestrowanych użytkowników państwa serwisu internetowego. Najbardziej efektywne jest pozostawienie doboru pozycjonowanych fraz i słów kluczowych firmie pozycjonerskiej, ewentualnie umawiając się dodatkowo na pozycjonowanie kilku fraz służących do budowy marki pozycjonowanej strony. Pozycjonowanie jest procesem długofalowym i nie przynosi natychmiastowych efektów. W przypadku chęci osiągnięcia natychmiastowego efektu oprócz pozycjonowania należy zastosować reklamy w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo te reklamy ułatwią późniejszy dobór pozycjonowanych słów kluczowych.

W przypadku pozycjonowania sklepu internetowego istotne jest pozycjonowanie konkretnych produktów i ich marek. Generuje to dodatkowy ruch od użytkowników poszukujących konkretnego rodzaju produktu. Najczęściej taki użytkownik jest zainteresowany kupnem danego produktu co znacząco zwiększa konwersję.

W przypadku firm działających na rynku lokalnym wskazane jest pozycjonowanie fraz typu: „pozycjonowana fraza miasto”. Koszt takiego pozycjonowania jest dużo niższy niż dla fraz o znaczeniu ogólnym, ponadto firma sprzedająca produkty, których nie można łatwo wysłać do klienta nie potrzebuje pozycjonowania na frazę ogólną, wystarczające jest pozycjonowanie frazy wraz z nazwą miasta, gdyż klienci poszukując np. okien z montażem, będą szukać firmy działającej w ich mieście.